Abonatii fideli vor mai mult respect

Avem 3 retele de telefonie mobila, la o populatie de 20 milioane. Multe, putine? Nu conteaza. Din cele 3, Vodafone a fost cea care a avut cele mai multe campanii in 2010 si o prezenta activa in casele noastre prin cele cateva catraliarde de reclame tv.

Orange si Cosmote au fost ceva mai zgarcite cu bugetul pentru publicitate, insa au incercat sa comunice prin intermediul retelelor de socializare. Cat priveste Vodafone, fie ca vorbim de telenovela familiei CRBL sau de eternul combinatozaur Paul, eu n-am inteles niciodata ce vor ei sa ne comunice. In ultima parte a anului au mai nascocit ceva, „Firma SRL”, aia cu „e mai eficient sa lucram noaptea”.

Din toata seria asta de reclame, n-am inteles cine-i Alex. Cum apare o problema, „suna-l pe Alex”, cand vor sa-si faca site sa vanda si online, „ii ajuta Alex cu un model de pagina”, cand isi dau seama ca e o prostie sa lucrezi noaptea si vor sa revina la programul obisnuit in suna tot pe Alex. Cine-i frate Alex asta si care-i numarul lui de telefon? Si daca tot se pricepe la toate, de ce nu actualizeaza si pagina oficiala Vodafone? La Relatii cu clientii de exemplu, numarul afisat pe site este 0725258835. Ghiciti ce? Numarul format nu este alocat. Alex, poate rezolvi si problema asta, asa din respect pentru clienti.

Fie ca vorbim de Orange sau Vodafone, daca ai o urgenta, suni la numerele alea scurte, apoi apesi tasta … si daca ai noroc vei fi preluat de un operator. Spun daca ai noroc, pentru ca de cele mai multe ori stai minute bune si … asculti muzica. Asta tine de comunicare si de respectul fata de client. Pentru ca „apelul dumneavoastra este foarte important pentru noi”.

O alta problema, puteti sa-i spuneti frustrare, este legata de fidelizarea clientilor vechi. Eu de exemplu am telefon din `98 de pe vremea cand retelele mai sus mentionate se numeau Conex si Dialog. In 12 ani am tot schimbat abonamentele in functie de necesitatile pe care le aveam la momentele respective, fara a parasi insa reteaua. Rezultatul pentru fidelitatea mea? Credeti ca intereseaza pe cineva?

Nu, am vazut ca toti sunt concentrati pe atragerea de clienti noi prin oferirea de facilitati, bonusuri, servicii, gratuitati… Dar noi astia fideli, astia care am fost alaturi de voi inca de la inceput, noi ce primim? In afara de sfatul de a ne prelungi cu inca un an abonamentul contra unui telefon de ultima generatie cu ecran in 2 culori, fara camera foto, fabricat acum 10 ani. Altceva mai primim?

Despre Cosmote nu am nimic de spus. Desi au avut o prezenta constanta pe piata de advertisig inca de la lansare, nu am inteles niciodata reclamele lor. Sloganul „Lumea noastra esti tu” mi se pare genial, reclamele insa sunt de toata jena. Nu am fost niciodata clientul lor, nu ma identific cu personajele, poate si pentru ca nu am nici o prietena cu numele Mirela.

In incheiere, pentru ca e ajunul Craciunului va doresc tuturor sarbatori fericite, cu liniste in suflet, bucurii si daruri multe. Fie ca Noul An sa va aduca sanatate, voie-buna, belsug, incredere, speranta si putere de munca, pentru a va transforma toate obiectivele in realitate!

Celor de la Orange, Vodafone si Cosmote le doresc viata lunga si-i rog ca in anul ce vine sa se gandeasca la niste pachete de fidelizare pentru clientii vechi si fideli.

2 comments to Abonatii fideli vor mai mult respect

Leave a Reply