Blogosfera romaneasca si publicitatea online

In primul rand un blogger este independent, sau cel putin asa ar trebui sa fie. Un blogger isi expune punctul de vedere obiectiv si argumentat, fara a fi influentat de mass media, alti bloggeri sau de prietenii din jurul sau si mai mult decat atat, un blogger prezinta si partile negative ale unui produs/brand. A fi blogger inseamna sa ai curajul de a sustine o opinie.

Scrii de ceva timp pe blog, ai reusit sa aduni o comunitate care te citeste zilnic si-ti comenteaza articolele. Cand esti nemultumit de ceva sau de cineva il taxezi scriind pe blog un subiect despre el. Ai devenit influent, esti respectat, lumea tine cont de parerile tale obiective si intotdeauna argumentate, esti invitat prin emisiuni tv, dai interviuri, … toate acestea pana la un moment dat.

Banii

Esti nemultumit de serviciile unor retele de telefonie mobila, scriii despre asta pe blog, starnesti reactii si comentarii, apoi pui un banner cu brandul pe care tocmai l-ai criticat. Desigur, din momentul in care au cumparat spatiu de reclama la tine pe blog ei sunt cei mai seriosi de pe piata de telefonie mobila si nici nu te mai deranjeaza faptul ca primesti zilnic de la ei spamuri pe telefon.

Bancile sunt rele, lasa lumea pe drumuri, sunt avide dupa bani, majoreaza ratele si comisioanele dupa bunul lor plac, nu sunt deschise la negocieri. Vezi lucrurile astea cu ochii tai si te izbesti de aceste probleme in fiecare zi sau o data pe luna. Scrii despre toate acestea pana intr-o zi, … o zi in care o banca cumpara spatiu de reclama la tine pe blog si lucrurile se schimba. Bancile sunt in continuare cei mai mari camatari cu acte in regula, exceptie facand desigur banca ce a inchiriat spatiu de expunere pe blogul tau.

Ai masina si nu-ti convine ca in Romania pretul carburantilor este cel mai mare din Europa, in timp ce nivelul de trai si salariile sunt proaste. Ca o ironie a sortii, in timp ce barilul inregistreaza cote minime istorice, la noi in tara benzina se scumpeste aproape zilnic. Nu-ti convine, asa ca boicotezi benzinariile platind cu monede, initiezi campanii, dai LIKE si scrii articole pe blog. Dupa care, intr-o zi primesti o invitatie de a participa la un circuit prin tara, sponsorizat desigur de mogulul cel rau care scumpeste benzina zilnic si pe care pana mai ieri l-ai injurat pe blog. In schimbul plimbarii, tu bloggerul trebuie sa multumesti de 3 ori pe zi pe Facebook, Twitter si blog, sa dai pomelnice si sa aprinzi lumanari.Toti benzinarii sunt rai, mai putin cel care iti sponsorizeaza tie calatoria.

Inchei prin a va spune ca un blogger adevarat nu scrie niciodata la comanda. El scrie cand are timp, chef, motiv, sau când il revoltă ceva. Restul sunt doar bloggeri.

20 comments to Blogosfera romaneasca si publicitatea online

  • Chiar si atunci cand scriu un articol publicitar, eu evit sa fac comparatii cu firmele concurente beneficiarului sau sa ridic in slavi produsul lor. Eu incerc sa ma axez pe educatia consumatorului. Vreau sa-l ajut sa invete sa evalueze singur raportul calitate / pret al unui produs / serviciu.

  • eu de obicei nu prea ma refer la brand… incerc sa creez o poveste care sa includa si acele ancore pe care le doreste clientul… n-am facut pana acum despre produse pe care le-am folosit sau nu dar cred ca as fi subiectiv, adica nu stiu cu ce ma ajuta obiectivitatea cand este un blog personal adica subiectiv. E ceea ce cred eu!

  • Reclame Tv

    Hai ca de la voi am pretentii mai mari si inclin sa cred ca ati inteles foarte bine la ce m-am referit eu in articolul de mai sus. 🙂

  • Dupa ce am scris rau de cineva si dupa aceea cumpara spatiu publicitar probabil ca nu o sa mai scriu repede despre acel subiect. Cel putin pana expira reclama.

  • Bloggeri adevarati: cam putini. Bloggeri in general: destui.

    Blogurile bune se vor cerne usor, usor.

    • Reclame Tv

      Sunt peste 60.000 de bloguri in Romania, din care 8000 active si numarul lor este in crestere.
      Ma tem ca va dura putin mai mult pana se vor cerne …

  • Ai zis sa nu fim pupincuristi pentru niste servicii sau pentru bani! N-a c-am zis-o negru pe gri:D

  • Eu sunt un blogger mic… la care nu se inghesuie firmele pentru reclama. In schimb, am facut publicitate gratuita unor lucruri/ aspecte care m-au surprins in mod placut.
    Am si criticat, de cate ori am simtit ca trebuie.
    Am facut si o postare explicita, care se numeste: (Anti)reclama. Ha-ha! Pentru acele randuri chiar ca mi s-au oferit bani, ca sa le sterg. Logic, am spus un NU hotarat si fericit!

  • Reclame Tv

    Publicitatea gratuita si afinitatea pentru lucruri, servicii sau branduri care ne surprind in mod placut este pe cale de disparitie in online-ul romanesc. Chiar daca le place acel produs, majoritatea bloggerilor scriu despre el doar daca primesc bani sau ceva la schimb. Toti vor bani. 🙂

  • Dupa cum bine stii, eu am incercat sa ofer un articol publicitar unui cabinet medical in schimbul unui raspuns calificat. Rezultat – nul. Consider ca e o lipsa de educatie de ambele parti.

    p.s. am inteles ce vrei sa spui 🙂 sincer, am pierdut mult in viata din cauza sinceritatii. Nu voi deveni pupincurist in schimbul unui contract de publicitate pe blog. Contractul este pe o perioada determinata. Blogul meu doresc sa se transmita din tata in fiu si sa vada cum am gandit si actionat noi, la inceputurile internetului.

  • p.p.s. un blogger adevarat nu scrie nici la propria comanda 🙂

  • Bloggeri adevarati sunt din ce in ce mai rari. Acum toata lumea vrea bani si atat. Nu are importanta cum sunt obtinuti.

  • […] da, mai jos eu sunt, în Germania, mâncând înghețată chiar și pe vapor !!! – Reclame TV&TomataCuScufiță, admirați-mi ceasul, că tot vroiați să-l vedeți – nu e mare lucru, […]

Leave a Reply