Conferinta de marketing online in turism

Ieri am fost la conferinta de marketing online in turism, un eveniment la care au participat profesionisti in marketing, advertising, online, research si turism. Gazda evenimentului, Central Plaza Hotel din Piatra Neamt. Daca va intereseaza cine si despre ce a vorbit gasiti la Alex Dima pe blog un rezumat si cateva poze.

Avem o tara frumoasa, cu peisaje care iti taie rasuflarea. Avem munti, avem delta, avem mare. Avem statiuni cu ape termale, avem lacuri si pesteri, avem cetati medievale, avem ce altii nici nu viseaza, n-au vazut si poate n-or sa aiba ocazia sa vada niciodata. Uneori ma gandesc ca Dumnezeu este roman, prea a tinut cu noi si ne-a dat de toate.

Avem, si ce facem cu ele?
In primul rand nu stim sa ne/le promovam. De exemplu ieri la conferinta am aflat ca cele mai de succes clipuri despre tara noastra nu sunt facute de noi. Pentru ca noi nu stim cum sa punem in valoare ce avem, trebuie sa vina strainii sa ne invete. Si tot ieri am aflat ca Malta investeste 25% din bugetul total de promovare a brandului turistic, in online.

Din cate am inteles eu, marea majoritate a celor prezenti in sala lucrau intr-un fel sau altul in turism, unii aveau agentii, altii administrau hoteluri sau pensiuni. Au existat si reprezentanti ai administratiilor si autoritatilor regionale si locale.

Am vazut in prezentari siteuri de turism deloc profesionale, care pareau facute in urma cu 10 ani. Am vazut in sala oameni din turism care auzeau pentru prima data de termenii: online, blog sau continut relevant. Nu vreau sa par ironic dar mi-au ramas in cap cele 2 intrebari pe care le-a adresat o persoana din sala unui speaker in timpul prezentarii:

Am o agentie de turism, are site de prezentare si as dori sa-mi fac si blog. Ce scriu pe un blog de turism?
Raspunsul a fost: Continut relevant.
– Ce inseamna continut relevant pentru un blog de turism?

Au existat 4 sesiuni de prezentari, ultima fiind de departe cea mai interesanta. Au vorbit Mugur Patrascu, Chinezu, Monica Jitariuc si Gaben. Nu vreau sa fiu partinitor dar prezentarea lui Gaben a fost excelenta. Cand o s-o incarce pe youtube, o pun aici sa vedeti cate sfaturi si idei le-a dat Gaben oamenilor prezenti la conferinta, si asta doar pe partea de youtube. N-am mai apucat sa te felicit aseara, bravo Gaben.

Despre Central Plaza Hotel doar cuvinte de lauda. Hotelul arata fantastic dupa renovare, totul este nou, curat, impecabil. Sala de conferinta arata intr-un mare fel. Mi-ar fi placut sa mearga si internetul wireless putin mai bine, in rest a fost OK. Am luat masa de pranz in restaurantul hotelului, bufet suedez, fiecare a mancat ce a vrut, cat a vrut.

#priNeamt

Bloggerii prezenti la eveniment au inceput ziua cu un tur al orasului Piatra Neamt (curtea domneasca, muzeul de istorie, telegondola, strand), urmand ca in partea a 2-a a zilei sa mearga intr-un circuit Bicaz-Cheile Bicazului-Lacul Rosu. Pentru cei care vor sa afle in timp real unde sunt, cum se distreaza si ce poze au surprins in calatoria lor le recomand sa urmareasca hastagul #priNeamt.

8 comments to Conferinta de marketing online in turism

Leave a Reply