Cum irosesc unii bugetele de marketing

Cutia mea postala este plina cu revistele saptamanale ale celor de la Kaufland, Plus si Penny Market, pliante de la magazine de mobila, oferte la electrocasnice sau retele de telefonie mobila, magazine de bricolaj, promotii la pizzerii si restaurante, firme de termopane, masaj. Recunosc ca revistele supermarket-urilor le frunzaresc pentru a nu rata marile reduceri, galetile oferite cadou sau pur si simplu pentru a tine pasul cu preturile (apropo, stiati ca zaharul a ajuns 5 ron/kg?).

Ofertele din cutia postala

Locuiesc intr-un bloc cu 10 etaje, 44 de apartamente si vreau sa va spun ca toti vecinii, dar absolut toti au termopane. Desigur, asta nu a impiedicat niciodata cele 4-5 firme de tamplarie termopan din oras sa puna saptamanal fluturasi cu oferte in cutiile noastre postale. Eu inteleg ca aveti buget de marketing dar asta nu inseamna ca trebuie sa-l cheltuiti ineficient.

Fluturasii primiti pe strada

Sa dai flyere pe strada la trecatori in anul 2011 este ineficient. 90% din ele vor ajunge in primul cos de gunoi, iar 9% in al doilea cos de gunoi, fara macar sa fie citite. Doar 1% din cei care au primit flyer-ul il pun in buzunar pentru a-l studia acasa, dar asta nu inseamna ca vor si cumpara produsul oferit de tine.

12 comments to Cum irosesc unii bugetele de marketing

  • Bine, şi dacă fac reclamă la un salon de masaj cu finalizare??? Nu se poate decât prin fluturaşi. Rudimentar, dar unic 😀

    • Reclame Tv

      Cred ca un astfel de business functioneaza cu circuit inchis si nu se promoveaza prin flyere sau pliante in cutia postala ci prin recomandari directe. 🙂

  • Flyerele sunt o risipa de bani, timp si hartie ! Nu mai functioneaza de ani de zile dar ei inca traiesc intr-o lume paralela.

    In general, in departamentele de MK lucreaza oameni fara experienta, angajati pe pile sau in functie de aspect (intelege fiecare ce vrea) si care nu stiu sa faca nimic. (nu sunt toti asa desigur)

  • intr-o saptaman primesc cam 4 hartii in cutia postala de la diverse firme 8-|

  • Traiasca newsletterele 🙂 Le ador

    p.s. acele practici se mentin din cauza „pliculetelor”; sunt sume mari in joc

    • Reclame Tv

      Vrei sa spui ca flyerele pe care le primim pe strada sunt eficiente? Cate telefoane mobile ti-ai cumparat tu in urma fluturasilor primiti?

  • Revistele astea sunt bune de studiat cand stai pe tron.

  • Reclame Tv

    Revistele sunt bune, mai afli de o promotie sau de o super oferta 🙂
    Flyerele de pe strada si fluturasii din posta, mai ales cei trasi la xerox … astia ma deranjeaza pe mine cel mai mult.

  • Vazusem si aseara la tv cum ca primaria Brasov a primit cateva sute de mii de euro pentru dezvoltare si ei au ales sa faca reclama orasului printr-un logo nou si sute de mii de pliante, reviste si numai stiu ce. bani aruncati aiurea !

  • flayerele si revistele in cutia postala sunt eficiente pentru „angajatul” care le comanda. Una din practici este: se printeaza x/n bc din cele x facturate. La reviste este cu mult mai usor.

    Vizavi de promotii vezi ca la cele intr-adevar importante scrie jos „in limita stocului disponibil”

  • LaurMarketing

    Cei care zic ca reclama prin fluturasi nu este eficienta gandesc gresit. Reclama in flyere trebuie privita ca o investitie. Daca nu este eficienta aceasta reclama de unde vin banii? Sunt firme care traiesc numai din aceasta reclama.

  • […] postala plina cu reviste, pliante, flyere, si tot felul de biletele si fluturasi promotionali. Bugete de marketing irosite aiurea de cate un cap patrat care citeste carti cu strategii de marketing din SUA, neaplicabile in […]

Leave a Reply