Curatenia de primavara

Si cand spun asta ma refer la curatenia pe care am facut-o azi in lista de prieteni de pe Facebook. In 2012, tot in primavara am mai facut o astfel de curatenie, acum la un an distanta se simtea nevoia. Probabil unii se vor supara, imi asum gestul si chiar am sa-l argumentez in randurile ce urmeaza. Nici conturile de companii nu au ramas netaxate.

Pentru mine Facebook inseamna cont personal si cont de brand. Pe contul personal in mod normal nu ar trebui sa existe decat rude, colegi de scoala sau servici si prieteni din viata reala. Prietenii din contul personal mi i-am organizat pe liste, sa-i pot urmari mai usor. De obicei pe contul personal incarc poze de familie si il folosesc pentru a interactiona cu rudele sau prietenii reali.

Contul de brand este contul asociat blogului. Fiind un blog nisat pe reclame, cei care au dat like acestei pagini au facut-o pentru ca sunt pasionati de reclame si publicitate. Ii apreciez pentru ca fac parte din comunitatea pe care am strans-o in jurul blogului dar nu-i cunosc si nu stiu cine sunt, motiv pentru care,acolo nu am sa postez niciodata chestii personale ci doar reclame tv.

Se intampla deseori sa fim prieteni cu o persoana si in acelasi timp sa ne placa si blogul pe care scrie, ocazie cu care dam un like la pagina si devenim fani. Problema deranjanta apare in momentul in care, atat pe pagina personala cat si pe pagina de brand gasim acelasi lucru, aceleasi link-uri, aceleasi discutii. X-ulescu si X-ulescu.ro au distribuit un link. Lui X-ulescu si lui X-ulescu.ro ii place un link, acelasi link, desigur. Si de cele mai multe ori linkul duce catre blogul sau.

Exista persoane care isi leaga contul de Twitter de cel de Facebook si posteaza automat pe ambele retele, fara a se gandi macar o clipa ca nu intereseaza pe nimeni discutiile pe care le poarta el/ea pe alta retea de socializare.

Ceea ce am vrut sa subliniez mai sus este ca intotdeauna trebuie sa existe o delimitare intre subiectele abordate pe cele doua conturi. Mi se pare de bun simt sa nu-mi stresez fanii cu intamplari personale si rudele cu articole de pe blog.

Prin urmare, cei pe care-i aveam in lista de prieteni si postau acelasi continut pe cele doua conturi au primit unfriend. La fel s-a intamplat si cu cei care aveau contul de Twitter legat la Facebook.

Au primit unfriend persoanele naive care dau like si share la concursuri dubioase cu premii fantoma. Persoane care distribuie poze in care apar copii mici cu malformatii, pe patul de spital, si care in naivitatea lor cred ca printr-un share cineva doneaza niste bani. Persoane care vor sa para altcineva decat sunt in realitate si posteaza pe contul personal doar citate, care in 99% dintre cazuri nu le apartin. Cei care ma invita saptamanal la evenimente organizate la sute de km de locul in care locuiesc eu.

Urmaresc cateva conturi de companii, poate prea putine fata de cate as fi vrut eu. Unele sunt ok, motiv pentru care o sa le urmaresc in continuare. Din pacate a trebuit sa renunt la unele pentru ca sunt administrate de oameni nepregatiti, care nu stiu sa interactioneze cu fanii. Doar 2 exemple, mai recente:

Colgate Facebook page

Am pus o intrebare pe pagina de Facebook Colgate Romania pe data de 5 februarie. A trecut o luna si nu am primit raspuns. Pentru ca nu raspund decat atunci cand sunt laudati sau periati.

Ciuc Radler facebook page

Administratorul paginii Ciuc Radler (cea mai buna bere cu lamaie in top personal) a ramas fara buget si incarca pe Facebook imagini prelucrate in photoshop, nu sticle reale. Cand i-am spus ca deranjeaza mi-a aratat intr-un comentariu cat este el de potrivit pentru acest job. Mai trist este ca nimeni nu s-a sesizat si el continua sa incarce poze photoshopate. Cateva exemple mai jos, restul pozelor le gasiti pe contul lor de Facebook.

Ciuc bere Ciuc Ciuc cu lamaie

 

 

 

 

 

 

Cele doua pagini au primit unlike, desi au produse de top, pe care le folosesc.

Leave a Reply