Impreuna suntem mai puternici

Despre Legea Apei am mai scris pe blog, au scris si altii, unii chiar au afisat bannere de sustinere si vreau sa le multumesc pentru asta si probabil se vor mai scrie multe articole.

Pentru cei care aud pentru prima data de acest proiect, Legea Apei este o campanie sociala de constientizare si informare cu privire la pericolele la care sunt expusi copiii atunci cand consuma apa imbuteliata, care are un continut mare de nitrati. Pe site-ul campaniei se strang semnaturi pentru introducerea continutului de Nitrati pe etichetele tuturor apelor minerale din Romania. Pentru ca este dreptul nostru sa fim informati. Pentru ca este dreptul nostru sa stim ce contine apa pe care o bem sau pe care o dam copiilor nostri.

Campania Legea Apei a demarat in urma cu 3 luni, timp in care s-au adunat aproape 60.000 de semnaturi. Multe, putine? Eu zic ca se putea si mai bine. M-am implicat inca de la inceput si am sustinut aceasta campanie pentru ca eu cred ca impreuna putem schimba Legea Apei. Am facut-o pentru copilul meu si probabil intr-o zi o sa-mi multumeasca.

Pana acum ceva timp semnaturile de sustinere se strangeau doar pe site-ul campaniei. De curand am aflat ca se pot strange si semnaturi fizice, gasiti aici formularul. Un inconvenient la semnaturile online il reprezenta faptul ca nu toata lumea are o adresa de mail si in consecinta nu pot vota. Parintii mei de exemplu nu au, nici bunicii, nici vecinii mei de palier si nici pensionara de la parter care isi scoate zilnic nepotelul la plimbare in parc. O parte din rudele mele nu au calculator in casa, nu au acces la internet, nu au adresa de mail. Toti au copii sau nepoti si cu siguranta le pasa de alimentatia lor, dar nu puteau vota.

Stiu ca prin articolele scrise de mine pe blog si prin bannerul de sustinere mesajul meu a ajuns la prietenii din online si la cititorii mei, dar simt ca se poate mai mult. De aceea am luat decizia de a strange semnaturi pe formular si de la acesti oameni. Pentru ca eu cred in aceasta campanie si pentru ca fiecare vot conteaza.

Pentru ca impreuna suntem mai puternici

Vreau sa lansez aceasta provocare si prietenilor mei din online, Pato si Tudor, pentru ca i-am simtit aproape in aceasta campanie. Pato este student in Galati si ma gandesc ca pentru el va fi floare la ureche sa adune cateva zeci, poate chiar sute de semnaturi de la colegii din camin. Tudor este din Focsani si sunt convins ca blogosfera Vranceana ii va da o mana de ajutor.

Nici un țel nu este prea mare si nici un obiectiv de neatins atunci cand avem idei, curaj si determinarea de a lucra in echipa pentru o cauza comuna. Fie vom reusi impreuna, fie ne vom risipi incercand singuri. Continui sa cred ca impreuna putem schimba Legea Apei, pentru ca impreuna suntem mai puternici.

5 comments to Impreuna suntem mai puternici

  • Pot sa incerc, sa ma implic mai activ in campania Legea Apei…ma bucur ca ai initiativa care de obicei lipseste din diverse motive in societatea in care ne invartim.

  • Saptamana viitoare voi incerca sa misc ceva in Vrancea. Acum sunt fffff ocupat

  • Ce bine ar fi daca in final ar iesi ceva bun! sustin la maxim aceasta campanie!

  • Votat si eu! MIe imi plac aceste dezbateri si vorbe in contradictoriu, ne ajuta sa ajungem la fondul problemei. Ce am invatat eu din aceasta polemica si evident dupa ce m-am mai documentat un pic pe internet, e faptul ca “nitratii” sint ca un barometru de curatenie al apei. Jongleria legislativa cu limitele legale este foarte permisiva (50 mg/l — mi se pare ENORM). Atita vreme cit circuitul natural al nitratilor are ca rezultat un continut de 2,5 mg/l…eu nu inteleg de ce o apa minerala imbuteliata, dintr-o sursa presupusa a fi protejata ar avea mai mult. Am citit eu undeva ca de la aceasta valoare vorbim deja de poluare. Eu aplic o logica simpla: nitrati = poluare, cu cit cantitatea e mai mare cu atit e mai rau. Daca as stii citi nitrati are fiecare apa, as alege in cunostinta de cauza. Acesta e motivul pentur care sustin aceasta initiativa. Iar ce zice Corson acolo, povestindu-ne foarte convingator despre speculatii de marketing, ma duce automat cu gindul la mentalitatea noastra de romani: “sa moara capra vecinului”. Sa imi explice el cum altfel decit prin promovare si marketing poate ajunge un mesaj la consumatori? Ce conteaza ca un imbuteliator a avut initiativa. Face ceva rau? Foarte bine ca a avut-o. Mai departe ramine la latitudinea fiecaruia sa sustina initiativa sau nu.

Leave a Reply