M-am saturat de reclame proaste

Ma stiti, sunt un mare consumator de reclame, mereu deranjat de faptul ca pauza de publicitate este intrerupta de filme, stiri sau diverse emisiuni. Dar am si eu o limita, gata, nu mai suport. A fost o vreme cand reclamele se faceau altfel si era o placere sa le urmaresti, sa le analizezi si sa le comentezi cu prietenii la o bere. Dar asta a fost demult …

Nu mai suport s-o vad pe Nadia cum ne indeamna sa ne hranim copiii cu margarina, nu mai vreau sa vad purcelusi isterici vopsiti in albastru care merg sa-si cumpere pateu, nu mai pot cu coana Chiva, marea experta in iaurturi. Nu mai suport sa-l vad pe zanul gras care poarta fustita peste costum si diadema peste chelie, m-am saturat de vacuta mov dar si de vacutele ninja care mananca branza topita preparata din propriul lor lapte.

M-am saturat de femei balonate care se filmeaza mancand iaurt laxativ, ma apuca nervii cand o vad pe duduia aia constipata care isi petrece toata ziua in toaleta si refuz sa cred ca in anul 2012 mai exista femei care pun vata peste absorbant. Nu mai vreau sa vad femei care merg la spectacol cu balsamul de rufe in poseta, vaduve extaziate care dau buzna in magazine si pitipoance tunate carora le explodeaza silicoanele si le cad dintii prin restaurante. Nu mai vreau sa vad femeia pe post de menajera de ocazie, frecand jegul gros de un deget de pe aragaz ori mucegaiul din baie.

Nu mi-au placut niciodata reclamele la farmacia tuturor romanilor, nu mai vreau sa vad reclame la medicamente de inima prezentate sub forma de suplimente nutritive si urasc imaginile in care apar femei cu ciuperci la picior, unghii exfoliate, micoze si calcaie ingalbenite. M-am saturat sa mi se atraga mereu atentia ca folosesc un detergent de vase/rufe obisnuit si ca pasta mea de dinti curata dar nu albeste, improspateaza respiratia dar efectul nu tine 12 ore, reface smaltul dintilor dar nu-mi curata limba si gingia. Sau invers, pentru ca nu-i asa, nici o pasta de dinti nu face toate astea.

Ma deranjeaza sa vad cum sunt folositi fara scrupule copiii pentru a promova produse sau servicii destinate adultilor. Nu mai vreau sa vad cum isi dau unii foc la masina, m-am saturat sa vad actori care se dau in leagan si care recita in fata unei cesti de cafea, nu mai suport sa vad cum boabele de cafea si condimentele pentru mancaruri sunt alese bob cu bob. Voi chiar ne credeti prosti?

M-am saturat sa vad in fiecare zi, la orice ora, indiferent de canal aceste reclame proaste. Restul reclamelor care nu au aparut in acest articol imi plac.

8 comments to M-am saturat de reclame proaste

  • Sunt cu totul de acord cu tine si intr-adevar, din punctul de vedere al nostru, cei care folosesc numai o parte din produsele mentionate si care se lasa influentati de reclamele TV undeva la 5-10% poate (asta daca se uita vreodata la TV), stilul abordat de majoritatea reclamelor e penibil 🙂

    Insa nu cred ca aceste clisee sunt intamplatoare, chiar deloc. O explicatie ar fi ca publicul tinta al respectivelor branduri la asta reactioneaza. Nu cred ca abordarea e la voia intamplarii, fara statistici (uneori costisitoare) in spate. Cred ca efectiv asta e tipul de context si mesaj care prinde la consumatorul ideal al produsului X. Si, pana la urma, in asta se masoara eficienta respectivelor spoturi – in rata de conversie spectator –> consumator. E explicatia pt care multe ad-uri ridicole sunt, de fapt, de super succes 🙂

    la final e, deci, irelevant ca pentru noi reclamele respective sunt un chin si nu stim cum sa schimbam mai repede postul cand sunt difuzate :)) Asa ca probabil va trebui sa ne pregatim sa le mai vedem un timp 🙂

  • @miruna: cu alte cuvinte – asistam la o intretinere a prostiei omenesti. Facem o reclama proasta pe intelesul target-lui. Pe mine unul emisiunile tv ma indispun la fel de mult ca si reclamele publicitare. Bip dupa bip, scandaluri, minciuni, exagerari etc.

  • E motivul pentru care eu nu deschid televizorul aproape niciodata.
    Ceea ce vreau sa punctez e faptul ca, atat timp cat stilul asta asigura cea mai mare conversie pt brandurile respective, asta vom vedea mai departe. E interesant ca, in timp ce oamenii din afara acuza genul asta de abordare si se plang de existenta ei, cei care isi asigura un trai din a gandi astfel de spoturi sunt fericiti, fiindca au de castigat de aici. As vrea sa vad pe unul refuzand sa mearga pe un spot comun/vulgar/deranjant/agresiv etc, pe motiv ca „oamenii s-au saturat”. Si sa vad si cat rezista pe termen lung, cand brandul are de suferit din cauza schimbarii de abordare, iar el incepe sa fie perceput ca fiind slab in industrie.

    Ce incerc sa zic e ca fiecare produs are publicul sau, iar deocamdata la noi, daca te uiti in jur, cel mai bine asta prinde. Si cum brandurile se orienteaza catre consumatorii aia majoritari, iar pe aia nu ii ating la fel de bine cu discretie si bun simt, asta e rezultatul. E usor sa te plangi si sa point what’s wrong, dar lucrurile sunt mult mai simple de atat si facute cu cap, de cele mai multe ori.

    Fireste, pe termen lung, daca vrei sa construiesti, ideea e sa incepi prin a educa, nu prin a vinde. Dar asta e deja alta poveste. 🙂

    • Ardeleanca

      Daca tot vorbim de comunicare, repozitionare si research eu astept prima banca care va avea tupeul de a comunica pe bune cu oamenii. Mie mi se pare ca bancile au ramas inca in bula lor de cristal in care ei vorbesc in continuare despre povesti cu zani si refinantari, unde totul e frumos, cand de fapt lumea le-ar lua gatul cu secera daca s-ar putea.

  • Am auzit la un moment dat pe cineva spunand ca reclamele si anumite prezentari care apar pe la televiziuni sunt facute intr-o asa maniera incat sa fim manipulati undeva in subconstient, in asa fel incat la un moment dat sa atingem un scop – negativ logic. Acum daca gandim logic, manipulearea aia exista chiar la toate nivelurile, insa ajung sa ma intreb cat de negativ ar putea fi rezultatul.
    Cea mai buna strategie impotriva manipularii si a altor sentimente care ni le inspira tampeniile de la tv, este sa nu ne uitam deloc…eventual doar la un film bun pentru relaxare!
    Daca – usor, usor – oamenii ar incepe sa aiba reactia asta, ar ajuge astia sa isi vizioneze propriile reclame si propriile scandaluri…si uite asa n-ar mai exista
    Ultima parte e un ideal sau un sf :)))

  • Ati auzit reclamele de radio la Lidl? Eu nu le mai suport! Are femeia aia ce vorbeste cu postasu’ o voce atat de enervanta de iti vine sa o cauti si sa-i…spui ce ai pe suflet.

    La asta se mai adauga si textele penibile si iasa o reclama care are tot ce-i trebuie ca s-o urasti.

Leave a Reply