Publicitatea pe internet

In ultimul timp, tot mai multe firme din Romania au ales sa-si faca publicitate prin intermediul internetului. Avantajul principal il constituie faptul ca publicitatea pe web este o forma de reclama mai putin costisitoare decat reclama tv. Un alt avantaj ar fi ca, spre deosebire de reclamele tv pe care le uraste aproape toata lumea, schimband canalul, reclamele pe internet sunt vizualizate de foarte multi oameni.

Exista mai multe modalitati de promovare pe internet. In acest articol voi puncta doar primele doua, de altfel si cele mai des intalnite in Romania.

Prima modalitate si cea mai des intalnita e sa cumperi publicitate direct de la Google prin serviciul Google Adwords. Serviciul iti permite crearea unei reclame text sau de tip banner pe care ulterior Google o va plasa pe diferite site-uri afiliate la sistemul Google Adsense. Un prim avantaj il constituie faptul ca reclama va fi plasata pe site-uri cu continut asemanator. Mai explicit, daca esti o firma de telefonie mobila, reclama va fi plasata pe site-uri pe care se discuta despre GSM sau telefoane mobile. In felul acesta clientii sunt targetati si probabilitatea ca ei sa dea clik pe reclama este foarte mare.

O alta metoda de promovare pe internet, pe care tot mai multe firme din Romania o aleg este cumpararea (inchirierea) de spatiu publicitar pe site-uri cu trafic mare. Un prim avantaj consta in faptul ca poti negocia pretul campaniei direct cu proprietarul domeniului. Tot la avantaje adaugam faptul ca reclama sau bannerul va fi vizualizat de toti cititorii acelui site, ceea ce e un lucru bun. Dezavantajul este ca de cele mai multe ori utilizatorii, acei oameni care intra pe site-uri, nu sunt targetati. Daca esti o banca din Romania spre exemplu, si alegi sa-ti faci reclama la „creditul prima casa” pe un blog cu 2-3000 unici/zi, din care 99% sunt copii sub 18 ani, atunci campania de publicitate pe web va fi un esec.

Acestea fiind spuse, firmele opteaza din ce in ce mai mult pentru publicitatea pe internet datorita avantajelor pe care aceasta le ofera. Cel mai important ar fi costul redus, comparativ cu publicitatea clasica prin reclame tv sau afisaj stradal.

3 comments to Publicitatea pe internet

Leave a Reply