Tu cu cine faci barter?

Spuneam intr-un articol mai vechi ca publicitatea pe internet este o forma de reclama mai putin costisitoare decat reclama tv si ca incepe sa prinda din ce in ce mai bine si in Romania. In acel articol vorbeam insa de firmele mari, care au buget pentru publicitate.
A face afaceri in lipsa banilor inseamna troc, schimb in natura sau barter. Acesta forma simpla de comert, trocul, exista din cele mai vechi timpuri si presupune schimbul direct, neintermediat, de marfuri sau servicii.

In articolul de azi o sa vorbim despre barter.
Barter = schimbul de marfuri sau servicii de valori egale, efectuat pe baza unei monede etalon care sa reprezinte valoarea lor, fara sa se transfere mijloace banesti efective.

Disparitia banilor este unul dintre efectele cele mai vizibile ale crizei economice. Au disparut banii, nu-i nimic, exista barterul. In online-ul romanesc, tot mai multe firme vor sa „cumpere” reclama pe bloguri prin barter. Adica in loc de bani ofera produse sau servicii. Unii veti spune ca e mai bun decat nimic. Eu va spun doar atat: curentul, intretinerea, ratele la banca, mancarea… se platesc intotdeauna cu bani adevarati. Nu spun ca nu e bun si barterul, e bun atunci cand primesti un telefon de ultima generatie, un laptop, o camera video… cu conditia sa primesti aceste produse definitiv, nu doar in teste. Ce faci insa atunci cand ai casa plina de telefoane si trebuie sa platesti factura la gaze? Iti trebuiesc bani, nu?

Atât agenţiile, cât şi clienţii acestora, urmăresc articolele de pe bloguri şi îi aleg pe bloggerii ce se potrivesc cel mai bine cu produsul promovat. Mai mult de atât, va avea un avantaj bloggerul cu o înclinaţie evidentă spre articole de tip tutorial, recenzie sau studiu de caz.

Unii bloggeri au facut un barter bun. Mircea Badea de exemplu are un contract cu Toyota pe 5 ani, timp in care primeste cate o masina noua in fiecare an. Bun barter, nu? Dar cati bloggeri au parte de asa ceva?

Marea majoritate ne-am facut blog pentru a-l monetiza si cine nu recunoaste asta, din punctul meu de vedere este ipocrit. Unii vand spatiu de reclama pe bani, altii fac barter, … altii sunt la inceput de drum. Revin la titlu si la tema de azi si va intreb: Tu cu cine faci/ ai facut/ ai vrea sa faci… barter?

1 comment to Tu cu cine faci barter?

Leave a Reply